5 vragen die u zichzelf moet stellen als het gaat om het beheer van uw automatische toegangsoplossingen

Automatische toegangsoplossingen zijn voor veel bedrijven een essentieel onderdeel in het primaire bedrijfsproces. Uw systemen moeten het gewoon goed doen, altijd! Daarom is het van belang om de prestatie, veiligheid en betrouwbaarheid goed in de gaten te houden. Dit wordt onder andere gedaan door de service overeenkomst en de bijbehorende inspecties, waar veel informatie bij komt kijken. Wij willen u graag helpen om uw automatische toegangsoplossingen zo goed mogelijk te beheren. De onderstaande vijf vragen helpen u kritisch te kijken naar uw huidige installatiebeheer, kan het wellicht nóg efficiënter?

1. Wat zijn de werkelijke ongeplande en verborgen kosten?

Grote kans dat u facturen voor ongeplande kosten als storingen betaalt, zonder te weten hoeveel facturen u jaarlijks verwerkt. Wat kosten deze facturen u eigenlijk? De factuur moet gecontroleerd worden, wellicht is er goedkeuring van collega’s nodig en uiteindelijk wordt het verwerkt en betaald. Al met al zorgt dit voor veel werk en dus kosten. Voor u de vraag, hoeveel kost dit uw bedrijf precies?

2. Hoeveel tijd wordt er momenteel besteed aan het actueel houden van alle informatie? 

Er gaat veel informatie gepaard bij het onderhouden van de automatische toegangsoplossingen. Dit varieert van servicerapporten, checklists, openstaande orders en facturen tot adviezen voor reparaties of vervangingen. En dat voor alle installaties die u in beheer heeft. Het is noodzaak dat deze informatie actueel is, zodat u hierop kunt handelen. Maar, hoeveel tijd besteed u hier op dit moment aan? 

3. Welke informatie moet geanalyseerd worden? 

Naast het actueel houden van de data, is het noodzakelijk om analyses te maken. Zo is het voor ieder bedrijf noodzakelijk om te kijken naar de balans tussen de investeringen en de uiteindelijke kosten. Zijn het aantal storingen bijvoorbeeld afgenomen, naarmate er meer is geïnvesteerd in preventief onderhoud?

Voldoen de deuren of dock systemen nog wel aan de bedrijfsbehoeften? Er zijn misschien andere gebruikers die meer veiligheid vragen, in dat geval is het van belang om te kijken naar bijvoorbeeld de sensoren. Daarnaast is het bedrijfsproces een interessante pijler.

Zoals u ziet zijn er verschillende punten waar naar gekeken moet worden. Weet u welke informatie relevant is voor uw bedrijf en welke verbindingen er gelegd moeten worden om de juiste conclusies te trekken?  

4. Hebben mijn collega's toegang tot onderhoud gerelateerde informatie? 

Wellicht bent u niet de enige binnen uw bedrijf die zich bezig houdt met het beheer van automatische toegangsoplossingen. Zo kan bijvoorbeeld uw leidinggevende, de financiële afdeling of een beheerder op locatie ook toegang nodig hebben tot de informatie. Hebben collega’s eenvoudig inzicht in deze informatie? 

5. Wat zijn de plannen voor volgend jaar? 

Regeren is vooruitzien. En wat is er nu prettiger dan u te concentreren op de toekomst? Weet u bijvoorbeeld wat er gebudgetteerd moet worden, welke deuren aan het eind van de levenscyclus zijn en welke installaties prioriteit hebben? Door onder andere informatie up-to-date te houden kunt u eenvoudig kijken naar de toekomst.  

 

Stelt u zichzelf weleens de vraag hoeveel tijd u nu echt aan het beheer van uw automatische toegangssystemen besteedt? 

Dat is vaak meer dan u denkt en wilt, denk aan het verzamelen van de informatie en de gegevens die in uw eigen systemen of Excel bestanden ingevoerd moeten worden. Daarom bieden wij u ASSA ABLOY e-maintenanceTM.  Dit online platform is beschikbaar in combinatie met onze ASSA ABLOY Pro-Active Care onderhoudspakketten en biedt 24/7 toegang tot alle onderhoud gerelateerde gegevens van uw toegangsoplossingen.

ASSA ABLOY e-maintenanceTM geeft inzicht in alle storingen en de daarbij behorende facturenstroom. Zo zijn alle facturen eenvoudig op één plek te vinden en ziet u direct of er nog openstaande facturen zijn. Daarnaast zorgt dit systeem ervoor dat alle informatie volledig up-to-date is, voor u een hele zorg minder. Ook kunnen analyses eenvoudig gemaakt en verbindingen gelegd worden, zodat u direct weet welke acties er ondernomen moeten worden. Daarnaast krijgt u een volledig overzicht van afgekeurde deuren. Ten slotte kunnen uw collega’s op elk gewenst moment van de dag de informatie bekijken, en weten zij direct hoe het staat met de automatische toegangsoplossingen. 

Overtuigd van de voordelen en wilt u dit systeem direct uitproberen? Vraag dan hier uw gratis demo aan.

Chomissa Lakraoui

Geschreven door Chomissa Lakraoui

In mijn rol als Key Accountmanager Inside Sales staat
partnership hoog in het vaandel. Online selfservice
krijgt steeds meer vorm, waar ASSA ABLOY e-maintenance™
mooi op aansluit. Een online platform waarin je alle
service gerelateerde werkzaamheden met betrekking
tot je eigen deuren in één oogopslag in beeld
hebt. Dat noem ik nog eens transparantie in partnership!