We zitten in het DNA van deze "deurofielen"-familie

/AAES/NL/work-at-assa-abloy-entrance-systems/images/Ton%20%20Michael%20web.png

​ASSA ABLOY Entrance Systems loopt door het bloed van de familie van den Berg - het is de vrijheid, transparantie en stabiliteit die ASSA ABLOY ze biedt, die generaties van deze familie heeft aangetrokken. Ton van den Berg is Field Engineer, en begon in 1985 bij ASSA ABLOY Entrance Systems te werken. Inmiddels werkt hij hier al 34 jaar met veel plezier en voelt het bedrijf voor hem als zijn 'tweede familie'. Samen met zijn zoon Michael (subcontractor installation) en zijn broer Wilco (Field Engineer) staan zij dag en nacht klaar om onze klanten te helpen. Ze zijn fantastische voorbeelden van hoe een Field Engineer zou moeten werken, altijd met een uitstekende klantervaring en met integriteit. We stelden hen een paar vragen om meer te weten te komen over wat ASSA ABLOY zo bijzonder voor ze maakt...

Hoe zou je ASSA ABLOY Entrance Systems omschrijven in 3 woorden?

Innovatief - kennispartner op het gebied van automatische toegangsoplossingen

Loyaal - het bedrijf staat altijd klaar voor haar medewerkers en klanten

Universeel - we passen ons aan, aan de verwachtingen van de klant


Waarom zijn jij en je familieleden al deze jaren loyaal geweest aan het bedrijf?

Ton zegt:  'voor mij zijn de innovatieve oplossingen die het bedrijf in de 34 jaar dat ik hier werk erg gaaf om te zien. Als er iets gebeurt met acquisities wil je ook zien hoe dit zich verder ontwikkelt. Doordat dit proces nooit stopt, en het productassortiment steeds groter wordt doe ik elke dag nieuwe kennis op, en probeer ik dit over te dragen aan mijn collega's. Er is ook een transparant loonbeleid dat vertrouwen schept, en ik heb tijdens mijn werkdag vrijheid die mij motiveert om het beste uit mijzelf en mijn team te halen. Kortom ASSA ABLOY Entrance Systems is een bedrijf waar naar 34 jaar nog steeds muziek in zit'.

Michael voegt toe:  'Ik heb hier een aantal jaren gewerkt, met een jaar ertussenuit, en nu ben ik als Sub contractor Installation werkzaam. Behalve mijn vader werkte mijn moeder Taren Smith ook lang bij dit bedrijf. Zij werkte 10 jaar op de spare parts afdeling in Heerhugowaard, en daarnaast ook bij service op de planning. Als kleine jongen vond ik het erg inspirerend om al hun ervaringen en inspirerende verhalen te horen. De werksfeer voelt heel prettig, en ik voel dat we door de binnendienst ook gewaardeerd worden. De producten zijn mooi, vallen allen onder één dak en geen dag is hetzelfde; dit maakt dat ik elke dag met plezier met plezier naar mijn werk ga'.


Hoe leef je en adem je onze waarde van empowerment, integriteit en innovatie in?

Ton zegt:  'Als je net zo lang als mijzelf hier werkt, dan moet je eigenlijk een 'deurofiel' wezen; gek van de producten, gek van het werk, gek van de mensen waar je komt en nog veel meer. Met de drie kernwaarden hebben wij elke dag te maken, en wij streven er elke dag naar om deze op een positieve manier en met veel respect naar buiten te brengen.

  1. Innovatie is een van de belangrijkste factoren in ons werk - we zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze dag efficiënter te maken.
  2. Integriteit helpt ons onze klanten beter van dienst te zijn en nieuwe klantrelaties op te bouwen. De loyaliteit die we hebben opgebouwd, helpt ons in ons werk.
  3. Het bedrijf vertrouwt en stelt werknemers in staat om hun eigen werk te doen - dat is de vrijheid waarover we het hadden'.


Wat was jouw grootste prestatie binnen ons bedrijf?

Ton en Michael zeggen: ' Dat is moeilijk te zeggen, aangezien wij al zoveel voor het bedrijf hebben gedaan. We proberen elke dag weer te overtreffen, maar vergeet niet dat fouten ook gemaakt mogen worden, en dat het goed is als je deze erkent'.

Ton zegt: 'In de jaren dat ik hier werk is het mij opgevallen dat je als individu nog zoveel productkennis kan hebben, klantenbinding en teambuilding zijn de twee factoren die dit werk speciaal maken. Als de planning begint te roepen tegen de klant om het 'dreamteam' te sturen dan moet je wat bewijzen. Problemen en oplossingen zijn daarentegen vaak niet hetzelfde, en aangezien ieder individu een andere kijk heeft is teambuilding van groot belang. Als dit optimaal functioneert kunnen wij de klant ook optimaal van dienst zijn. Wij proberen elke dag te overtreffen en de klant zo optimaal mogelijk van dienst te zijn. Doordat wij dit elke dag met veel passie en succes uitvoeren worden wij door onze klanten gewaardeerd, en andersom'.