ASSA ABLOY wint Red Dot-award

/global/scaled/5453x2376x0x363x1000x435/AAES-NL-News-2019-reddot award official picture2.jpg

ASSA ABLOY heeft de Construction Brand-award in de categorie Brands and Communication Design van Red Dot gewonnen. De internationale jury kende de award toe aan ASSA ABLOY vanwege de goed ontworpen merkcommunicatie.

Op de website van Red Dot valt daarover te lezen: “Het is duidelijk dat er standaardisatie is van zowel de merkidentiteiten als het productontwerp. Het resultaat is een versterking van het merk, door het aantal oorspronkelijke merken terug te brengen en een visuele koppeling te maken tussen verschillende merkgebieden en producten.”

Daarnaast vindt Red Dot dat het branding- en designteam van ASSA ABLOY, samen met collega’s over de hele wereld, erin geslaagd is om van ASSA ABLOY een merk te maken dat door klanten op alle contactniveaus vandaag de dag gezien wordt als modern en consistent.

Volgens Peter Zec, oprichter en CEO van Red Dot, zijn de awards een bewijs van zowel de overtuigende prestaties van de winnende bedrijven als de kwaliteit en het feit dat deze merken voorlopen qua design. “Iedereen die met kop en schouders uitsteekt boven een internationale groep concurrenten verdient het om trots te zijn.”

ASSA ABLOY nam de prijs in ontvangst tijdens de awardceremonie op 1 november in Berlijn. Met meer dan 18.00 inzendingen is de Red Dot Awards een van de grootste ontwerpwedstrijden ter wereld. Het evenement wordt internationaal gezien als hét platform voor de beoordeling van design.

Foto: Christof Ronge, Heléne Ström en Thomas Schulz van ASSA ABLOY namen de award trots in ontvangst in Berlijn. Credit: Red Dot