Jaarverslag 2021 beschikbaar

/AAES/NL/News/2022/Jaarverslag2021.png

Ons jaarverslag over 2021 van de ASSA ABLOY Group is beschikbaar. Download het rapport en lees over onze financiële ontwikkeling van het afgelopen jaar, wie we zijn, wat we te bieden hebben en hoe wij waarde creëren.

Versnellen van winstgevende groei

Terwijl de markt langzaam opkrabbelde uit de lockdowns, lag bij ons de focus op het versnellen van onze lange termijn groei en winstgevendheid. Denk daarbij aan het vernieuwen van bestaande installaties, het leiden van de transitie van mechanische- naar elektromechanische toegangsoplossingen, terugkerende opbrengsten verhogen, uitbreiden naar opkomende markten, en het creëren van duurzame oplossingen door innovatie. Daarnaast hebben we ook onze acquisitiestrategie doorgezet. Al deze initiatieven dragen bij aan het versterken van onze leidende positie op het gebied van toegangsoplossingen.

Het jaar in het kort

• Verkopen zijn met 8% gestegen naar SEK 95,007 M (87,649) dankzij het sterke herstel van veel markten na het versoepelen van de coronamaatregelen

• In totaal hebben we 13 overnames gedaan en twee bedrijven afgestoten. Dit heeft geleid tot een netto sales groei uit overnames van 2%.

• Het operationeel inkomen is gestegen met 19% naar SEK 14,181 M (11,916) met een operationele marge van 14,9% (13,6).

• Investeringen in productontwikkeling zijn doorgezet en hebben bijgedragen aan de lancering van meer dan 400 producten. 22% (25) van de verkopen is gegenereerd door producten die we de afgelopen drie jaar lanceerden.

• De implementatie van ons 2025 duurzaamheidsprogramma is doorgezet en heeft geleid tot verbeterde duurzaamheidsprestaties binnen de hele groep ten opzichte van het startjaar 2019.

Download hier ons jaarverslag 2021.