Van Besam naar ASSA ABLOY Entrance Systems: altijd ruimte om te innoveren en pionieren

/AAES/NL/About-Us/Powering%20doors.%20Empowering%20people./Gerrit%20Westhof/28.jpg

Gerrit Westhof

Mijn geschiedenis bij ASSA ABLOY Entrance Systems gaat ver terug. In 1979 begon ik bij Besam, een jong bedrijf dat net kwam kijken op de Nederlandse markt. De afgelopen 42 jaar werkte ik met veel plezier als Service Sales Director. In die rol was ik verantwoordelijk voor het bedienen én vasthouden van onze klanten – op mijn eigen vernieuwende manier.

"We geven onderdelen een tweede leven en dat is slechts een van de dingen die van ASSA ABLOY Entrance Systems zo’n uniek, innovatief bedrijf maken".

Door te blijven innoveren, kunnen we onze klanten nog beter bedienen. Voor mij betekent innovatie: doen wat anderen niet kunnen of willen. Dat zit er al sinds jaar en dag ingebakken. Met Besam werden we binnen een paar jaar marktleider. De reden? We ontwikkelden en optimaliseerden onze producten, diensten en processen continu om klanten altijd en overal te ondersteunen.

Dat ging door na de overname van Besam door de ASSA ABLOY Groep in 2002. Hoewel we plotseling een internationaal, beursgenoteerd bedrijf werden, bleef er ruimte om te innoveren en pionieren. Zo waren we een van de eersten in Nederland met een geautomatiseerde buitendienst. En wat dacht je van de total entrance solution die we ontwikkelden, waarbij alle onderdelen van een entree – van deursysteem tot luchtgordijn en rolluik – met elkaar communiceren.

Ook op het gebied van service en onderhoud loopt innovatie als een rode draad door mijn carrière. Zo stond ik aan de wieg van onze huidige servicecontracten. Met de komst van het internet gingen we nadenken over onze toegevoegde waarde; wat als klanten straks hun deuren alleen nog online bestellen? We bekeken ons servicemodel met een frisse blik en wisten: dát is waarin wij ons onderscheiden. Bij ASSA ABLOY Entrance Systems weten we dat bedrijven maar één ding willen, namelijk een veilige, betrouwbare en ‘groene’ deur. Het draait daarbij niet om uurtje-factuurtje, maar om het opbouwen van een stabiele lange-termijnrelatie. Met onze GOLD-, SILVER- en BRONZE Service-overeenkomsten maken we deze belofte waar en ontzorgen we klanten optimaal.

Binnenkort zeg ik ASSA ABLOY Entrance Systems vaarwel en ga ik met pensioen. Ik kijk terug op een mooie carrière. Zo ben ik trots op onze refurbished-activiteiten. We creëerden onze eigen tweedehandsmarkt voor het vervangen van deurautomaten. Van accu’s tot motoren: we geven onderdelen een tweede leven door ze terug te halen naar ons Spareparts Center en te recyclen of hergebruiken. Vijf jaar geleden nog ondenkbaar, nu vinden klanten het geweldig dat we ‘groen’ bezig zijn. En dat is slechts een van de dingen die van ASSA ABLOY Entrance Systems zo’n uniek, innovatief bedrijf maken.

Powering doors. Empowering people. Dat is waar het bij ASSA ABLOY Entrance Systems om draait. Door automatisering van deuren ondersteunen we klanten op het gebied van innovatie, beveiliging, comfort, veiligheid en duurzaamheid. Zo verbeteren we samen het dagelijks leven van gebruikers. Vond je het verhaal van Gerrit interessant? Lees meer onze service of neem direct contact met ons op via onderstaande contactformulier.