Een comfortabele samenwerking voor klanten? The sky is the limit!

/AAES/NL/About-Us/Powering%20doors.%20Empowering%20people./Hans%20Hoek/7.jpg

Hans Hoek

Als servicemonteur voor liften stond in 1985 mijn baan op de tocht. Hoewel ik eigenlijk de kopieerapparaten in wilde, kwam het bedrijf Besam – later ASSA ABLOY Entrance Systems – op mijn pad. Een mooie tussenstop dacht ik, niet wetende dat het een tussenstop van, tot nu toe, 35 jaar zou worden. Na verschillende functies houd ik me nu als Key Accountmanager Service bezig met het realiseren van een zo comfortabel mogelijke samenwerking met onze klanten.

"Door middel van IoT lossen we het probleem op voordat het ontstaat en vergroten we de ‘uptime’: hét voorbeeld van ontzorging van de klant".


Als servicemonteur voor liften stond in 1985 mijn baan op de tocht. Hoewel ik eigenlijk de kopieerapparaten in wilde, kwam het bedrijf Besam – later ASSA ABLOY Entrance Systems – op mijn pad. Een mooie tussenstop dacht ik, niet wetende dat het een tussenstop van, tot nu toe, 35 jaar zou worden. Na verschillende functies houd ik me nu als Key Accountmanager Service bezig met het realiseren van een zo comfortabel mogelijke samenwerking met onze klanten.  

Voor mij staat comfort voor comfortabel, oftewel gemakkelijk. Klanten moeten zich op hun gemak voelen, weten dat wij de juiste partij zijn. Het gaat erom dat wij hen ontzorgen. Dat doen we bijvoorbeeld met onze GOLD-Service. Vooral grote organisaties kiezen voor zo’n ‘ontzorgingspakket’. Het betekent dat wij altijd en overal klaarstaan voor advies, onderhoudsbeurten, reparaties en het oplossen van storingen. Maar ook dat de klant altijd inzicht heeft in de prestaties van zijn toegangsoplossingen, via een eigen KPI-rapport. 

Op die manier van rapporteren ben ik het meest trots. Bij ASSA ABLOY Entrance Systems richten we ons al jaren op digitalisering en het verzamelen van zoveel mogelijk data over onze toegangsoplossingen. Van leeftijd, conditie en kosten tot storingspercentages en first time fixes: dankzij al die inzichten weten we op voorhand wanneer het tijd is voor modernisering, vervanging of controle. Ook is het de basis voor onze meerjarenbegrotingen, waarmee organisaties precies weten op welke kosten ze moeten rekenen en hierop hun begroting kunnen inrichten. Zo komen ze nooit voor verrassingen te staan.

De rol van data wordt alleen maar groter. Naast onze KPI-rapportage en meerjarenbegroting houd ik me bezig met het Internet of Things (IoT). Met slimme sensoren krijgen we zo optimaal inzicht in wanneer een deur dreigt uit te vallen. Zo lossen we het probleem op voordat het ontstaat en vergroten we de ‘uptime’: hét voorbeeld van ontzorging van de klant. Ik kijk ernaar uit dit verder te ontwikkelen. Mijn motto is niet voor niets: the sky is the limit!

Powering doors. Empowering people. Dat is waar het bij ASSA ABLOY Entrance Systems om draait. Door automatisering van deuren ondersteunen we klanten op het gebied van innovatie, beveiliging, comfort, veiligheid en duurzaamheid. Zo verbeteren we samen het dagelijks leven van gebruikers. Vond je het verhaal van Hans interessant? Lees meer over onze service of neem direct contact met ons op via onderstaande contactformulier.