Van innovatie tot duurzaamheid: hoe voegen we waarde toe voor onze klanten?

/AAES/NL/About-Us/Powering%20doors.%20Empowering%20people./Ren%c3%a9%20Rustenhoven/4.jpg

René Rustenhoven

Al bijna 28 jaar ben ik actief bij ASSA ABLOY Entrance Systems. Eerst in verschillende functies lokaal, later werkte ik meerdere jaren internationaal en inmiddels ben ik Business Unit Manager Industrial Doors Solutions. Ik houd van verandering en vooral van ondernemingen die durven veranderen en innoveren. Precies de reden dat ik al zo lang bij ASSA ABLOY Entrance Systems werk. Als Business Unit Manager ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van ons bedrijf en neem ik graag het initiatief tot nieuwe innovaties.

"Bouwen aan relaties maakt voor mij dat we meer zijn dan een productleverancier; we zijn adviseur en partner".

Innovatie, beveiliging, comfort, veiligheid en duurzaamheid zijn onlosmakelijk verbonden met onze organisatie en van toepassing op al onze klanten. Ze geven ons richting, maken ons uniek en laten zien hoe wij van toegevoegde waarde zijn voor onze klanten, partners en eindgebruikers. Boven alles zijn het belangrijke handvatten. Het zijn mooie termen, maar het gaat om wat je ermee doet. De definitie van bijvoorbeeld veiligheid of duurzaamheid verschilt per klant. Het is onze taak om  daadwerkelijk waarde toe te voegen aan het proces bij de klant – met deze thema’s als kapstok.

Hoe we dat doen? Door te begrijpen hoe de klant werkt. Waar zit het probleem en hoe maken we de vertaalslag van bovenstaande thema’s naar de praktijk? Neem duurzaamheid. Een enorm containerbegrip. Voor de ene klant draait het om temperatuurcontrole in een distributiecentrum waar de producten van eindgebruikers opgeslagen liggen, voor de ander om circulariteit van materialen en een energieneutraal gebouw. We moeten dóórvragen om dit te ontdekken en de juiste oplossing te kunnen bieden.

Bij zo’n oplossing draait het vervolgens niet om het product maar om de functie ervan. Ga maar na: als je een nieuwe auto koopt, hoef je niet van elk onderdeel te weten hoe het werkt. Je wilt vooral veilig en betrouwbaar van A naar B komen. Hetzelfde geldt voor toegangsoplossingen: de klant wil dat zijn deur doet wat hij moet doen. Alles draait om zijn bedrijfsproces en specifieke vereisten. Ik vind niets zo belangrijk als luisteren naar de klant en zijn problemen leren kennen. Je kunt misschien niet alles oplossen. Maar je kunt wel de mogelijke oplossingen specificeren en samen kijken hoe dicht bij de oplossing je kunt komen. Dat bouwen aan relaties maakt voor mij dat we meer zijn dan een productleverancier; we zijn adviseur en partner.

Ik geloof dat dit steeds belangrijker wordt. In het digitale tijdperk draait het steeds minder om producten en steeds meer om de waarde die je toevoegt. Neem het Internet of Things (IoT). Een ontwikkeling die enorme kansen biedt voor slimme inzet van data over het gebruik van toegangsoplossingen. Maar daarvoor moet je je wel verdiepen in de bedrijfsvoering van een klant. Alleen zo kun je die data toepassen om processen te verbeteren en te voorspellen wat er gaat gebeuren. En als je dat weet komen die mooie, innovatieve producten en diensten vanzelf.

Powering doors. Empowering people. Dat is waar het bij ASSA ABLOY Entrance Systems om draait. Door automatisering van deuren ondersteunen we klanten op het gebied van innovatie, beveiliging, comfort, veiligheid en duurzaamheid. Zo verbeteren we samen het dagelijks leven van gebruikers. Vond je het verhaal van René interessant? 

Voor meer informatie, neem direct contact op